سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویم گوگل (Google Calendar) از دیروز تا امروز

تقویم گوگل سالیان سال است که مورد استفاده کاربران از سراسر دنیا قرار گرفته است. این تقویم ابتدا در سال 2006 به بازار عرضه شد. سپس در سال 2009 نسخه بتا آن به بازار آمد. در همین سال بود که استفاده از حساب گوگل به منظور داشتن تقویم اجباری شد.

کاربران گوگل از سراسر دنیا امروز این نرم افزار استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در هر مرورگری که بخواهید از گوگل کالندر استفاده کنید.
همچنین در صورتی که تقویم کشور شما میلادی نیست (همانند ایران که از تقویم فارسی استفاده می‌کند) این نرم افزار را شخصی سازی کنید.

تقویم گوگل امروز چندین ویژگی جدید را پشتیبانی می‌کند. اگرچه در به روزرسانی اخیر این برنامه چندان ویژگی خاصی به آن افزوده نشده بود؛ اما بازهم می‌توان تقویم گوگل را یک منشی برنامه ریز شخصی دانست. از دیگر مزایای استفاده از تقویم گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای استفاده از تقویم گوگل

  1. قابلیت سازگاری با دستگاه‌های مختلف از جمله اندروید و ویندوز؛
  2. قابلیت تبدیل به روزهای شمسی؛
  3. روش‌های مختلف مشاهده همچون هفتگی، ماهانه و روزانه؛
  4. ارتباط با سایر برنامه‌های گوگل؛
  5. همراهی آوازه گوگل؛
  6. استفاده ساده؛
  7. داشتن یادآور روی تلفن همراه و سیستم شما؛
  8. تنظیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت؛
  9. سرور لینوکسی دارد و از امنیت بالایی برخوردار است؛
  10. دارای بخش تعطیلات رسمی ایران؛
  11. دارای گاه شمار فارسی زبانان و تقویم شمسی؛

نحوه استفاده از تقویم گوگل (Google Calendar)

احمال کاری در این برنامه جایی ندارد. اولین گام شروع کار با این تقویم نیز باز کردن آن در مرورگر گوگل کروم است. سپس لازم است وارد حساب کاربری گوگل شوید. همانطور که می‌دانید این حساب با جیمیل کار می‌کند.
در صورتی که حساب کاربری ندارید؛ در کمتر است ده دقیقه می‌توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. به همین سادگی می‌توانید کار با گوگل کالندر را شروع کنید!

حالا نوبت به برنامه ریزی می‌رسد. دوست دارید تا ماه آینده یک زبان برنامه نویسی جدید بیاموزید؟ شاید هم به یک زبان جدید نیاز دارید؟ شاید بهتر است زمان بیشتری برای خانواده بگذارید! همه این‌ها را می‌توانید با تقویم گوگل یا گوگل کالندر برنامه ریزی کنید. برای این کار لازم است یک رویداد ایجاد کنید.

 

منبع:
https://karlib.com/blog/google-calendar/